andreamirkovic

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Snackiiish med Natta

Av Andrea Mirkovic - 26 januari 2012 19:33

Sitter och snackar med Natta. Vi snackade om allt som har hänt idag i skolan för att hon kom aldrig. Jag blev skit irriterad på många i skolan idag. Det var några i nian och åttan som tog med sig mat till skolan för att strejka. Dom fattar inte att det finns folk som inte har nån mat alls, att de finns folk som betalar för att äta i skolan men endå så får dom mkt värre mat, kanske inte Sverige men i andra länder ja. Dom köpte mat på donken och kom in i matsalen för att äta där, fast de kom typ 2-3 styckna lärare och sa att dom ska gå ut för att dom inte får äta i matsalen ifall det inte är maten från skolan. Jag satt och kolla, blev så fucking chockad. Aja, pallar inte tänka på det mer, blir bara irriterad. 

Jag hade inte sista letionen idag (musik) efter som våran klass är uppdelad i två grupper och andra gruppen som hade musik på morgonen hade inte heller, så vi fick gå hem :) Jag gick hem med två kompisar, när jag kom hem somnade jag i soffan när jag kollade på nån film med min pappa och min lille bror. Min lille bror är så jävla jobbig ibland, han måste alltid hålla på med mig när jag sover för att han vet att jag hatar det. Han väckte mig vid 6 tiden. Ringde Natta direkt eftersom ja skulle ringa henne när jag kom hem från skolan. Åt samtidigt som jag snackade med henne. 
Nu vet ja inte vad ja ska göra, tror att ja ska plugga lite, har matteprov imorgon som jag igentligen skulle göra idag. :)


 Bästavän, älskar dig!  
 

   
Vill ha sommar! 

 
 
Ingen bild

Hawre

26 januari 2012 20:48

Jo vi fattar att barn har det sämre än oss, men bara för att dom har det sämre så betyder det inte att vi inte kan kämpa för bättre mat? Vi kan inte alltid sitta och jämföra oss själva med folk som har det sämre -.- Samhället skulle inte funka, det är inte vårt fel att det ser ut som det gör för andra barn och om du nu är så irriterad kom till oss och säg det istället för att snacka massa skit på din blogg, tack och hej!

Andrea Mirkovic

27 januari 2012 01:06

Att säga att man är irriterad är inte samma sak som att snacka skit för att jag har inte sagt nånting dåligt om er ja har sagt om de ni gjorde, och det är vad ja tycker.

 
natta

natta

27 januari 2012 01:55

Ja måste bara komma in här ja med. För de första ja vi kanske inte kan jämföra oss hela tiden med andra som har det sämre men de ni gör att liksom hämta mat och sitta och "strejka" i matsalen e bara för överdriver seriöst. vrf troru ni blev utslängda liksom? De bara så onödigt. Om ni inte gillar maten gå o ät nån annastans då. Ja har gått i solberga i 10 år och hur kmr de sej att ja nt stör mej så mkt. De har typ alltid ,nästan alltid varit dålig mat. de e god bara då o då. och ja kanske gnäller då o då usch va äckligt men man ska nöja sej med de man har med tanken på att vissa verkligen skulle döda för att få äta våran skolmat om man tänker efter. de bara e så. De e synd...Och sen Andrea snackar inte skit genom att skriva sina tankar i sin blogg. Hon har rätt att skriva vad hon tycker o tänker. De e absolut inte att snacka skit genom att hon säger att hon e bara irriterad på ideen ni kom på. För de e verkligen onödigt. Tänk på hur de påverkar skolan oxo. Inte undra vrf de alltid snackats om att solberga e en dålig skola..De va allt från mej !

http://natttajuggen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hawre

27 januari 2012 12:38

Eh ok vem fan bryr jag mig om inte du stör dig på maten? Nej vi överdriver inte. Vi blev inte utslängda för att vi överdrev utan för att de är en regel att man inte får hämta mat in i matsalen och det är därför vi gjorde det men du fattade intEe det verkar det som. Det är inte onödigt någon stans. Kom inte med bullshit om att barn har det sämre för du gör inget åt det eller hur? Jag skänker pengar varje månad till fattiga barn. Det här påverkar Solberga skolan på ett bra sätt, det är sånna elever som du som får G i alla ämnen och är borta hälften av tiden som gör att Solberga får dåligt ryckte och dåligt genomsnitt i betyg så lek inte smart! Tack och hej!

 
Ingen bild

Rebecka

27 januari 2012 13:02

Okej för det första vi "Strejkar" inte för att det är en kul grej utan för att vi vill förbättra maten i skolan för allas del, vi försöker iallafall göra något och sitter inte bara och klagar då och då(säger inte att du gör det men det är sjukt många som gör det) men om du faktiskt gillar maten i skolan så respekterar jag det och blir inte irriterad. Sen så är maten vi äter i skolan inte gratis, dina föräldrar betalar skatt som går till skolmat och annat. Dessutom så skänker jag också pengar till barn runt om i världen, och de pengar jag skänker går till allt från vatten och mat till sjukvård, vaccin och utbildning jag har också fadder barn i Gambia. Det här förvärrar inte situationen i solberga skolan den förbättras snarare med tanke på oss motiverade ungdomar som gör nåt åt saken. Tack för mig, kram

 
Ingen bild

yoceline

27 januari 2012 16:01

HAHAHAHAHHAHAHAHA

 
natta

natta

27 januari 2012 17:17

Kolla hawre att du tar upp mina betyg va bara onödigt. För att ja har g i alla ämnen betyder det att pga de skolan får dåligt rykte? nej de brukar oftast pratas om pga lärarna och hur skolan e att de blir så. Sen att ja nt ska leka smart? snälla ja leker inte smart för att ja säger min åsikt. Ni har era åsikter och vi har våra. vad e grejen liksom. ja försöker inte starta bråk. Men att du tar upp mina betyg va bara lågt. Andrea skrev sin åsikt om de och ja skrev min sen du skriver sådär. Ja har inte sagt heller becca att ni inte borde göra de, vissa tycker kanske de hjälper o vissa inte. o gör de. de kanske blir en bra grej sen men ja tycker själv bara att de går lite över gränsen. de e vell min åsikt. Vi alla tycker olika. så ere bara. och ja de nt dum i huvet elr ngt bara för att ja har g i alla ämnen, ja håller själv på att förbättra mej i skolan. Sen nej ja kanske inte skänker pengar till dom som har de sämre för ja själv bor bara med mammma som har låg inkomst. Annars skulle ja lätt göra de. Så du verkar själv inte förstå vissa saker, och du ska själv inte leka smart och försöka starta bråk på sättet du skriver för ja skrev inget dåligt innan så , de va allt från mig

http://natttajuggen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Andrea

27 januari 2012 17:42

HAhahahahahaha, fan va onödigt av dig att du tar upp hennes betyg, de har ingenting med saken och göra, och G är inte så dålig betyg heller! Låt henne ha G i alla ämnen, DU har ingenting med saken och göra. ingen sa att ni blev utslängda att för att ni överdrev. Och om du inte bryr dig, fattar inte vrf du komenterar. Roligaste, att säga vad man tycker och tänker (sin åsikt) är inte att leka smart. Jag sa inte att nni inte ska strejka, ja bryr mig inte, gör de.. MEN VI SÄGER BARA VAD VI TYCKER OM DET, OCH VI HAR RÄTT ATT GÖRA DET ! Fattar inte vad du försöker komma fram till. Försök inte starta bråk så som du skriver.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea Mirkovic - 7 april 2012 14:31

Kom precis hem från Sara och Klistina Vi hade skiiit roliiig, åt kanelbullar som Kristina har bakat och kollade på en serbisk film.Lägger upp bilderna senare för att jag ska städa mitt rum nu, ska fixa om lite     ...

Av Andrea Mirkovic - 6 april 2012 18:45


Heej  Har varit med min mamma hela dagen. Vi gick och kollade på nån lägenhet i Häsellby gård. Efter det så åt vi tillsammans och taggade hem. Efter de så fixade mamma kläder så att min lille bror kudne tagga till tvättstugan och jag och mamma taggad...

Av Andrea Mirkovic - 5 april 2012 01:17

Heej!Jag har saknat så fucking mycket att vara vaken länge på kvällarna Idag var jag på teater med dom från min skola och det var roligt faktiskt, har glömt vad den heter men aja, den var rolig iallafall. Efter det mötte jag Natta i solberga för att ...

Av Andrea Mirkovic - 4 april 2012 15:50


Natta och jag är hemma hos mig och ska tagga till träningen nu   Skriver mer när jag kommer hem !     ...

Presentation


Andrea Mirkovic

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards